نخستین مرکز همودیالیز موقوفه کشور در شهر الوند احداث می‌شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه،" علی حاج‌محمدیها" مدیر موقوفه خزانه قزوین با اعلام این مطلب اظهار داشت: اولین مرکز همودیالیز موقوفه‌ای کشور در زمینی به مساحت 630 مترمربع، جنب درمانگاه موقوفه خزانه در شهر الونداحداث می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این مرکز در بنایی بالغ بر هزار و 200 مترمربع و در چهار طبقه احداث می‌شود، اظهار داشت: میزان هزینه برآورد شده برای ساخت این مرکز، دو میلیارد تومان تخمین زده شده است.
 
مدیر موقوفه خزانه در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه در تاریخ بیستم تیرماه سال 93، یادآور شد: براساس برآوردهای انجام شده، این پروژه در مدت 20ماه به پایان خواهد رسید.
 
وی با اعلام اینکه پروژه‌ احداث اولین مرکز همودیالیز موقوفه خزانه ، تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: میزان هزینه‌ برآورد شده تنها برای احداث بنای آن است و برای تهیه‌ تجهیزات نیز هزینه‌هایی برآورد شده است.
 
وی از خرید 12 تخت دستگاه دیالیز در این مرکز سخن گفت و در خصوص نحوه‌خدمات‌دهی آن اضافه کرد: پس از اتمام عملیات عمرانی آن در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.
 
مدیر موقوفه خزانه در ادامه افزود: با توجه به افزایش بیماران کلیوی و لزوم خدمات‌دهی مناسب به این بیماران ساخت چنین مراکزی می‌تواند امری ضروری در ارایه‌ی خدمت به بیماران کلیوی باشد.
/2759/